Friday, July 23, 2010

Atasi masalah komputer lembab




Banyak yang datang betulkan komputer pada saya kebanyakanya kerana komputernya Hang atau terlalu lembab. Selain dari masalah virus dan cuma sedikit masalah berkaitan hardware. Kenapa komputer menjadi lembab dan hang, Jawapannya mudah sekali komputer anda di penuhi Spyware adware worm spum tmp fail dan pelbagai sampah sarap berkaitan internet , malah memory chache di penuhi internet tmp fail. Bagaimana nak atasi masalah ini. Sebenarnya mudah sangat untuk atasi masalah ini cuma anda perlu ambil sedikit masa dan buat selalu sekurang kurangnya sebulan sekali dan sebaik baiknya hari hari.

Apa yang saya maksudkan adalah anda perlu membersih semua sampah sarap ini mengunakan software khas. ada yang percuma malah ada yang berbayar, Jika yang percuma ianya agak basic tapi memadai untuk memastikan komputer anda tidak lembab. Freeware yang saya maksudkan adalah CClearner ianya percuma dan amat berkesan menjadikan komputer anda beroperasi seperti mula mula baru di beli

Cubalah CClearner

3 comments:

  1. cclearner tu apa plak bro..kat mana ble beli?

    ReplyDelete
  2. Assalam. En Hashim, saya mohon bertanya. Sy pakai HP Presario CQ42. Masalah yang berlaku, selepas sejam sy guna, laptop akan hang. Awal2 tu ok jer. Antivirus ok. Sy pakai Ksprsky itrnet scrty. Ada mmber brthu masalah pd internal battery. Mohon bantuan sbb sy xnak beli laptop baru. Save cost. STK.

    ReplyDelete