Friday, November 19, 2010

Punca Broadband semakin lama guna semakin lembab

Ada orang sangat gembira apabila ia mula mula menerima dan mengunakan broadband, laju dan cepat sahaja untuk berinternet. lama lama ianya menjadi perlahan dan semakin perlahan sehingga  lembab tahap cipan, kenapa ya padahal bayaran bulanan tetap sama. malah di war warkan sebagai unlimited user.
Perkara ni dah kerap terjadi dan banyak yang merujuk kepada saya tanpa saya pun boleh memberi jawapanya. Selalunya kes kes begini saya sor kan mereka hubungi empunya syarikat broadband tersebut.

Tapi mengikut adik sayalah  (Aker Derashid) yang kaki ber beroadband sakan jawapanya sangat mudah, puncanya ialah kerana anda terlalu banyak mendownload movie, lagu lagu dan apa apa kebenda mengunakan broadband anda, Katanya memang macam ada had sahaja untuk mendownload benda ni. Kerana dari pengalaman dia dah bertukar macam macam broadband semua akan jadi macam ini bila terlalu banyak kerja kerja mendownload di lakukan.

Jadi cara nak atasinya adalah jangan mendownload melalui broadband , gunakan untuk berinternet biasa sahaja dan jika nak mendowload juga gunakanlah streamyx atau pergi ke CC sahaja.

Sumber ... Mat Aker Derashid

2 comments:

  1. s0 ley x klo nk kmbalikan kelajuan broadbang tersebut,,,,

    ReplyDelete
  2. Rujuk kepada pengeluar brodband tersebut mungkin anda kena tambah terma dan syarat baru

    ReplyDelete