Thursday, July 17, 2014

Cara mudah nak baca blog yang berserabut dengan iklan degil

Anda tentu selalu terkena masuk ke blog yang di penuhi iklan dan  like sampaikan anda langsung tidak boleh membaca isi kandungan blog tersebut walaupun setelah anda klik butang close berkali kali iklan yang ada tetap berdegil malah melindungi bahan bacaan yang anda inginkan. Saya sendiri bingung dengan masalah ini kerana penulis blog sepatutnya tidak meletakan iklan degil sebegini di blog mereka jika mereka ikhlas nak ber blog. Memadai lah letakan butang like atau iklan yang mudah di tutup.

Atas sebab inilah saya telah cuba berbagai cara untuk mengambil isi bacaan di blog tersebut dan akhirnya saya temui cara yang paling mudah untuk anda yang ingin sangat membaca isi kandungan blog tersebut tanpa perlu berusaha membuang iklan iklan degil tersebut. Untuk ikuti cara saya atasinya cubalah 5 langkah seperti di bawah

1.Apabila anda buka blog tersebut anda dapati mukadepan berserabut dengan iklan seperti ini kan

2. Anda cubalah  close apa apa iklan yang boleh di close dengan klik pada butang close mengikut arahan . namun anda akan dapati masih ada iklan yang berdegil tidak mahu di tutup seperti gambar di bawah.


3. Langkah seterusnya anda perlu menanda (mark) di celah celah iklan tersebut kawasan yang anda ingin ambil  untuk di baca dengan mengunakan arahan klik mouse dan drag ke seluruh kawasan yang anda ingin liputi samada  text sahaja atau beserta gambar (ianya akan bertanda menjadi biru seperti gambar di atas)

4. Anda perlu klik butang kiri mouse untuk mendapat arahan copy (seperti di gambar) dan anda bolehlah me copy artikel tersebut berserta gambar yang di sertakan. Pastikan anda klik di celah celah iklan tersebut agar tidak tercopy iklannya sekali

5. Langkah terakhir anda perlu membuka Mircrosoft Winword dan menekan control V untuk memindahkan artikel tersebut ke format word .Seperti saya lakukan (lihat gambar di bawah) saya telah berjaya memindahkan semua artikel tersebut beserta gambar tanpa ada iklan yang mengangu lagi dan saya boleh membaca keseluruhan artikel tersebut dengan selesa dan aman di dalam winword
Selamat mencuba


No comments:

Post a Comment