Thursday, September 13, 2012

Masuk facebook tanpa guna emel

Hari ni saya nak ajar cara nak masuk Facebook tanpa anda mengunakan emel anda  yang panjang lebar tu ditambah pula kena tekan butang @ la butang _ la dan macam macam  lagi simbul mengikut emel yang anda daftar mula mula dulu. Sebenarnya anda  boleh masuk ke FB anda hanya dengan mengunakan username anda yang tersedia dalam facebook akaun setting anda . Caranya sangat mudah anda hanya perlu tahu apakah username FB anda dengan melihat di General Accaunt setting anda. Jika tiada atau anda nak buat yang baru dan lebih mudah anda perlu edit sahaja accaunt setting tersebut dan menukarnya kenama baru.
(lihat akaun setting FB saya username asal saya shim2001). saya gunakan ini sahaja kerana ianya pendek dan mudah di ingati.
User name saya adalah shim2001 memang asal telah di buat oleh FB. anda boleh menukar nama username asal anda ini kenama baru yang lebih mudah dan ringkas, selepas siap sila save dan log out dan cuba masuk kembali ke FB anda mengunakan username tersebut. anda hanya perlu masukan nama username tersebut .  tanpa perlu lagi mengunakan emel . Jangan takut passwordnya adalah seperti password asal selagi anda tidak menukarnya. cubalah mudahkan

No comments:

Post a Comment