Wednesday, October 19, 2011

Apa fungsi butang Subscribed pada facebook anda


Pernah tak anda terfikir atau ingin tahu apa fungsi butang Subscribed pada facebook anda. Kerana butang ini di buat tentu mempunyai  sebab dan fungsi fungsi tertentu . di bawah saya terangkan apakah fungsinya butang Subscribed. Ingat ada sesetengah penguna hanya membenarkan anda Subscribed sahaja tanpa anda boleh menjadikanya kawan, Selalunya golongan artis la yang buat begini.


1.Butang Subscribe membolehkan kita boleh menapis apa new feed yang kita perlukan sahaja
 Kita boleh pilih jenis feed yang kita mahukan baca atau tidak.Contohnya
All updates: membenarkan semua post kawan kawan
Most updates: membenarkan post terkini sahaja masuk
Important updates only: membenarkan hanya post yang penting atau mustahak sahaja masuk

2.Dengan butang  Subscribed kita tak perlu Add Friend orang yang kita berminat untuk medekatinya .Tapi kita boleh dapat new feeds dari orang yang kita Subscribe itu tanpa perlu Add nya sebagai  kawan Subscribe membolehkan anda  mengetahui ceritanya di wall mereka walaupun bukan friend .

3.Kita juga  boleh melihat siapa yang Subscriber kita dan dengan siapa kita Subscribe di profil kita dengan cara aktifkan butang Subscribe Selain itu,kita boleh pilih siapa yang boleh dan tak boleh  komen di wall kita.

4.Kalau anda tak mahu feed  pasal kawan kita tu, anda hanya perlu pilih Unsubscribe dan apa yang di tulis di wal tak akan mengangu anda lagi

cubalah buat tengok jadi ke tak

No comments:

Post a Comment